- 17. svibnja 2018.
- Posted by: Antonija Antoncic
- Category: Aktualno, Događanja, Novosti, Radionice, Radionice-Aktualno, Vijesti
U utorak 15. svibnja u prostorijama Trinoma održano je predavanje na temu “Najbolje hrvatske HR prakse” gdje su svoja iskustva s prisutnima podijelile predavačice iz tvrtke Erste&Steiermärkische Bank te Erste Group Card Processor.
Interna kvaliteta usluge u Erste&Steiermärkische Bank
Maja Crnjak i Ines Šuvak Mora objasnile su kako su svojim internim mjerenjem kvalitete usluge ojačale funkciju ljudskih potencijala u Erste&Steiermärkische Bank, koja u Hrvatskoj ima tri tisuće zaposlenika, u ukupno osam povezanih društava.
Tim od 22 zaposlenika iz HR-a je 2016. preuzeo odgovornost za upravljanje internom kvalitetom. Ono što su predavačice posebno istaknule je činjenica da koriste interne resurse i alate koje sami rade.
Četiri ključne faze koje koriste su interno istraživanje, analiza i inputi, realizacija te praćenje realizacije kroz GAP (godišnji akcijski plan) i KPI (ključne pokazatelje učinaka).
Mogu se pohvaliti i odličnom vezom prema korporativnoj kulturi, prema razvoju kompetencija, upravljanju učinkom, ali i angažiranosti te motivaciji zaposlenika.
Priznaju kako postići nešto takvo nije bilo jednostavno, na početku je komunikacija bila dosta osjetljiva. No, kako ističu, napredak se posebno vidi u dijelu podrške prodajnim sektorima.
Čak i one organizacijske jedinice koje imaju visoke ocjene i dalje su motivirane za stalna poboljšanja.
ROKanje & KRPanje u Erste Group Card Processoru
Mirjana Grbić iz IT tvrtke Erste Group Card Processor objasnila je kako su uspjeli uvesti mogućnost korištenja rada od kuće te kraćeg rada petkom. Usprkos problemima s kojima su se susreli, prije svega zakonodavstva i rješavanja ozljeda na radu, uspjeli su pronaći rješenje.
Prednosti rada od kuće su ponajprije ušteda vremena (kod putovanja), zatim bolja koncentracija, efikasnost, fleksibilnost, komfor, ali i rad kod lakših zdravstvenih poteškoća ili kod ostanka kod kuće zbog bolesnog djeteta.
Pilot faza rada od kuće počela je u studenom 2016. godine i trajala je do kraja siječnja 2017. godine, a važno je bilo samo da zaposlenici imaju dobru internetsku vezu, opremu, imali su pravo i na službeno računalo te mobitel, ali morali su prijaviti adresu za izdvojeno mjesto rada (u obzir je dolazilo samo mjesto prebivališta ili boravišta).
Drugi njihov projekt – kraći rad petkom (KRP) postigli su tako da su od ponedjeljka do četvrtka stavili radno vrijeme od osam i pol sati, a petkom od šest sati. Također, u firmi postoji i klizno radno vrijeme. Ono što je također važno jest da zaposlenici ne moraju nužno petkom raditi kraće, već to može biti bilo koji drugi dan u tjednu.
Zanimljivo je kako i kod ROKanja i KRPanja troškovna učinkovitost iznosila nula kuna. Stoga ih mnoge tvrtke traže savjet kako to postići.
Nakon ovih zanimljivih praksi, već sljedećeg utorka očekuju nas dvije nove prakse: Infinium i Nanobit.