Infinum i Nanobit znaju kako motivirati svoje zaposlenike

U utorak 22. svibnja u prostorijama Trinoma održano je novo predavanje naše udruge U4 HR na temu “Najbolje hrvatske HR prakse” gdje su nam Tanja Bulbuk Jergović iz Infinuma te Ana Spasojević iz Nanobita pokazale kako su njihove tvrtke uspjele motivirati svoje zaposlenike, zbog čega su i ušle u top pet Najboljih HR praksi na nedavno održanoj 6. konferenciji HR days u Rovinju.

Najbolji poslodavac 2015. godine (za male tvrtke)

Najprije nam je Tanja Bulbuk Jergović predstavila praksu Infinuma, koji su se uspješno suprotstavili problemu nedostatka kadra u IT sektoru, zbog čega su osvojili i 2. mjesto na konferenciji HR Days. S obzirom da se radi o tvrtki koja bilježi brzi rast, velika je potražnja za zaposlenicima, stoga su pokrenuli Infinum Academy, projekt za studente koji se pokazao vrlo uspješnim.

Ono što posebno fascinira je činjenica da su u tvrtki svjesni da studentima fakultet treba ostati na prvom mjestu i da im moraju omogućiti da polažu ispite u roku, da uspješno završavaju godinu, a da ih posao u tome ne sprječava. Ipak, s druge strane, željeli su im osigurati da dobiju potrebno iskustvo u struci i da budu u potpunosti spremni za rad. I ono što su isto tako smatrali važnim je da bi studenti trebali imati ista prava kao i stalno zaposleni – to podrazumijeva da im se omogućuje rast plaće kao i stalno zaposlenima, da ih se integrira u radnu okolinu, osposobi da pronađu posao odmah nakon fakulteta.

Studentima je važno da mogu balansirati privatne obaveze i posao, a tvrtka im je 2015. godine uvela i plaćeni godišnji odmor. “To je bila revolucionarna točka koju dotad nitko nije radio”, rekla je Tanja te nastavila kako to nije bio veliki trošak, a toliko je usrećio ljude. Istu logiku primijenili su i za božićnice.

Od ostalih stvari koje osiguravaju zaposlenicima treba svakako istaknuti plaćene sportske aktivnosti, mjesečni budžet za svaki tim koji mogu trošiti kako žele, mogućnost učenja engleskog jezika unutar radnog vremena, dog friendly ured gdje mogu dovesti svoje kućne ljubimce, zajedničko odlaženje na obrane studenata, ali i otvaranje ureda u Varaždinu za studente s Fakulteta organizacije i informatike.

Kao posljedica toga, 90 % studenata završava fakultet u roku, dok s preostalih 10 % imaju dogovoren neki oblik pomoći pri balansiranju svih obaveza. Studentima se omogućavaju i instrukcije na poslu, daje im se 2-7 tjedana slobodno za učenje.

Od 2014. godine, njih 105 prošlo je taj projekt, svi su se zaposlili nakon diplome, od kojih 48 % je trenutno zaposleno u Infinumu.

Infinum je već četvrtu godinu zaredom nagrađen i Zlatnim indeksom, vrlo je poželjan poslodavac i prepoznat brand, a Tanja savjetuje i drugim tvrtkama da slušaju potrebe svojih zaposlenika.

Svi zaposlenici uključeni u selekciju i traženje novih ljudi

U top 5 HR praksi ove godine ušla je i gaming tvrtka Nanobit, a Ana Spasojević otkrila nam je kako su uspjeli riješiti izazove zapošljavanja i slabije interne komunikacije unutar ili između timova. Tvrtka danas ima 106 zaposlenih, svake godine bilježi rast od 70%, a urede imaju u Zagrebu i Budimpešti.

Kao rezultat ankete zadovoljstvu zaposlenika, odlučili su ojačati uključenost zaposlenika u selekciju i zapošljavanje novih kandidata i to od samog početka. Na taj način htjeli su i osnažiti razumijevanje različitih uloga od strane zaposlenika, da vide što drugi rade, ojačati employer branding, postići veći reach do potencijalnih kandidata, povećati broj prijava i osnažiti motivaciju zaposlenika za preporuku Nanobita kao poželjnog poslodavaca.

U tvrtki se izrazito cijene preporuke, stoga zaposleniku koji je preporučio nekog daju i povratnu informaciju nakon selekcijskog postupka, a ako odluče zaposliti upravo tu osobu, prvo daju tu informaciju osobi koja ju je preporučila, a nakon završetka probnog roka, dobiva i novčani bonus za preporuku.

Kako bi novim zaposlenicima olakšali prve dane u novom okruženju, osmislili su i proces “Ti nisi sam”, gdje svaki novak uz sebe ima menadžera, mentora, osobu koja ju je predložila, HR i “buddy-ja”, odnosno osobu koja će mu biti najveća podrška i brinuti se kako ćeš provesti svoje slobodno vrijeme – pauzu na poslu. Zanimljivo je i kako se “buddy” educira i dobiva knjižice s idejama kako provesti to vrijeme.

Nakon uključivanja zaposlenika u proces selekcije, pregled oglasa na LinkedInu, Facebooku i Instagramu povećao se 5 puta, dok se broj prijava povećao 10 puta.

Nanobit ima i svoj Nano newsletter koji izlazi jednom tjedno, u kojem se nalaze sve novosti, kratke objave, ističu projekti, ali i zabavne činjenice. Također, svaki zaposlenik slavi svoj “poslovni rođendan”, odnosno puše svjećice za svaku godinu provedenu u tvrtki, a zatim ta fotografija izlazi i u novom newsletteru. Svi su to odlično prihvatili, a Ana poručuje da se i bez velikih troškova, uz malo kreativnosti može postići veća motiviranost i zadovoljstvo zaposlenika.